Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D67a45n12u52š92e 14K16r26a53m48o24l71i53š73o84v95á 3262967748369

Asi bychom se měli podívat na sociální bydlení na západ od našich hranic a nevymýšlet svoje vlastní...sociální bydlení je tam skromné a dobu určitou. Jen nevím, jak a za co si tyto sociální byty města a obce pořídí, když většinou své byty prodaly. Ubytovny by měly mít jasná pravidla...buď podle obývaných prostor a samozřejmě vždy uhradit škody na majetku....jinak to asi nepůjde....!!

+4/0
14.4.2014 17:54

V50l51a78d91i75m19í37r 65H64r36u62b41ý 4757493664289

Domnívám se, že sociálním bydlením není míněna ubytovna.

0/0
14.4.2014 21:11

R46a84d86e70k 60P87r41o87c11h49á66z93k97a 2423129218

Jak kde. Pokud se vydáte ještě víc na západ, třeba do Francie, najdete úplně stejné zneužívání sociálního bydlení jako u nás. A v samotné Paříži ještě horší :-)

+1/0
15.4.2014 8:11

M75i81l75a81n 48S85t55e27h76l65í73k 7730559483621

Moje představa sociálního bytu je taková, že v prvé řadě nebude zadarmo, ale bydlení v něm bude výrazně levnější než v běžných bytech. Tomu by také ale mělo odpovídat podstandardní vybavení bytu. A ne, jak to funguje dnes, že majitel bytu nejvyšší kategorie si tam nastěhuje sociálně slabou rodinu, které nájem ve smluvní výši uhradí stát ve formě příspěvku na bydlení. Dochází tak k paradoxu, že taková rodina pak bydlí  z a d a r m o  ve srovnatelném bytě, za jaký jejich poctivě pracující sousedé platí nekřesťanské peníze buď formou nájmu, nebo hypotéky (pokud jsou jeho majiteli). Něco takového člověka úžasně povzbudí. :-/

+7/−1
14.4.2014 17:20

R26a18d29e68k 63P64r98o85c82h32á42z17k87a 2473759778

Sociálního bydlení za pár šupů je všude dost. Akorát lidem, kteří na nic lepšího nemají, to nepřijde dost nóbl, tak požadují, abychom pro ně za naše peníze stavěli luxusní byty ;-D;-D;-D

+3/−1
14.4.2014 17:23
Foto

R33a48d60e90k 18P54o68l85i44c72k20ý 6881843151924

možná, že ho je dost ve velkých městech-na venkově a v malých městech je ho minimum

0/0
14.4.2014 17:53

R12a55d32e88k 38P33r68o55c72h23á65z67k61a 2783329898

Bydlet v určité čtvrti určitého města je luxus, který si nemůže dovolit každý :-)

+1/0
15.4.2014 8:12
Foto

R27a89d81e50k 40P48o59l24i49c39k95ý 6301123731894

Kdo mluví o konkrétních čtvrtích?

Například u nás v regionu je nejbližší  trochu větší město 40km

0/0
15.4.2014 10:03

R40a24d46e97k 43P77r58o90c71h40á46z15k68a 2293269448

No tak se holt milý sociálně bydlící přestěhuje :-) Samozřejmě, že to moje "bydlet v určité čtvrti" bylo míněno lehce obecněji a klidně se dá formulovat i jako "celý život nevytáhnout paty z rodné vísky".

+1/0
23.4.2014 0:58

V27l87a10d95i33m26í53r 23H79r64u14b97ý 4557813374179

Příspěvek na bydlení není na celý nájem. Je lehké se o něm něco dovět, zkuste to.  (A protože existuje onen příspěvek, vůbec nechápu, proč sociální byty.)

0/0
14.4.2014 21:12

M23i98l25a37n 64S57t29e26h36l58í67k 7140429153801

Zkuste si například tady tuto kalkulačku příspěvku na bydlení http://www.kurzy.cz/kalkulacka/prispevek-na-bydleni/

Pro čtyřčlennou rodinu s čistým příjmem 20 000 Kč v nájemním bytě ve městě do 50 000 obyvatel činí příspěvek na bydlení 7108 Kč, což je v takovém městě vcelku běžný měsíční nájem za byt 3+1 I.kat.

0/0
15.4.2014 16:56
Foto

F65r58a67n65t83i96š14e70k 24K78š29í20r 2429806355

Sociální bydlení, založené na olupování druhých lidí skrze daně, je nemorální a zločinné a povede vždy k tomu co vidíme dnes a denně.  Plýtvání, korupci a nespravedlnosti.   O sociální bydlení se vždy starala různá  sdružení a spolky s částečnou solidaritou bohatých lidí.   Nikdo nemá právo žít na účet druhých lidí bez jejich souhlasu.

+9/0
14.4.2014 17:09

V73l28a26d65a49n 63Č30e69r61n88ý 6794859968

Jděte už do zádele, s tou vaší fobií z jakýchkoliv daní, plechová nádhero. Předpokládám, že veškerou infrastrukturu používáte také a  je zajímavé, že právě lidé jako vy pak nejvíc křičí, když jim stát či obec nezajístí něco, na co se domnívají, že mají oni nárok a právo. :-P

0/0
23.4.2014 10:20
Foto

M17i88l87o64š 59K47o76ř49í87n77e93k 4122416420663

Chce to zrušit všechny neziskovky, co žijou z peněz na zčleňování minorit do společnosti, zrušením dotací. Samozřejmě zrušit přímé platby poskytovatelům 'sociálního' bydlení. Žádný začleňování do společnosti, ale hezky rovné podmínky pro všechny!

+11/0
14.4.2014 17:07

V69l97a73d31i21m64í44r 87H84r32u71b98ý 4407833494499

Sociální bydlení snad by mělo být komunální.  Na druhou stranu, pokud je poskytován příspěvek na bydlení nechápu, proč by neměl jít rovnou k poskytovateli.

+1/0
14.4.2014 21:14
Foto

M27i57l49o50š 54K26o39ř39í56n83e27k 4842396610163

proč? Třeba proto, aby nedocházelo k tomu, že se za jednu cimru bez sociálky platí nehorázných deset patnáct tisíc!

+2/0
15.4.2014 6:39

V11l86a80d81i83m93í77r 54H63r50u29b88ý 4897383354219

Toho se dosáhne tím, že příspěvek nepůjde přímo poskytovateli? Nebo naopak bude poskytovatel a přiměřenost činže pod kontrolou.

Výpočet příspěvku na bydlení má zatím jednu jednu stánku: finanční možnosti nájemníka. Stačí podchytit i stránku druhou: maximální platbu za m2 (s rozlišením, zda jde o prostý nájem, nájem zařízeného bytu, nájem včetně energií apod.).

0/0
15.4.2014 15:19

R14a98d92e71k 40P41r12o81c30h58á56z73k71a 2243899718

R^

+1/0
14.4.2014 16:57

O54n92d25r25e22j 98F19l86i21d55r 3625680718427

Odpovedi na otazky jsou celkem snadne - pokud jste cokoliv krome neviditelnych, ziskat byt bude problem, nehrozi dlouhodoba smlouva, za veskere skody budete popotahovana vy. Samozrejme pouze v pripade, ze na tom budete tak spatne, ze ani pri nejlepsi vuli nemuzou najit urednici aspon malilinkatej duvod vam byt odeprit. Pokud jste neviditelna, na byt mate narok autmaticky, skody velkoryse zaplati "spolecnost" (= obec, ktera na to od ministerstva dostane specialni penize z dani), nejakeho popotahovani se bat nemusite a smlouvu budete mit papirove na dobu urcitou, nicmene automaticke prodluzovani najdete v kastliku pul roku pred koncem smlouvy.

+3/0
14.4.2014 16:54

M44i60l12a30n 76T65e50l70a76ř74í74k 6750815906325

Kateřino, skvělé, pište více, máte na to !  R^

0/0
14.4.2014 16:21

K47a22r60e67l 98D39u43b 9645638961241

Sociální byty pouze těm, kteří si je zaslouží.

+2/0
14.4.2014 15:57

J37a47r78d24a 26C89h82o20v70a44n27e18c 6541275383199

Pak už ale nejde o sociální byty, ale o odměnu za zásluhy.

0/−1
14.4.2014 16:18

K41a23r94e44l 42D67u26b 9445808871921

Než je dávat cikánům, to radši žádné.

+2/0
14.4.2014 16:26

J89a50r22d23a 88C68h19o66v20a36n21e20c 6771605533529

To je u nás dlouhodobý a velmi palčivý problém. Ve snaze omezit přísun peněz daňových poplatníků Cikánům se už cca 16 let tak deformuje socialní systém, že lidé, kteří se dostanou do problémů, se už pomoci nedočkají. Ale samozřejmě že tamti z dávek žijí i nadále.

+3/0
14.4.2014 16:33

K53a32r95e70l 83D87u67b 9975478551511

Někdy se nemohu ubránit podezření, že to vše je schválně.  Že  vrchnost by se ráda zbavila cikánů, ale bojí se si ušpinit ruce.  Tak se snaží obyvatelstvo dohnat až k pogromu na cikány, s tím, že zbytek ze země uteče.

Inu, "z vonku to tak vyzerá".

+2/0
14.4.2014 17:28

K96a97r37e46l 11D30u54b 9495518541101

Všechno na světě si člověk musí zasloužit.

+2/0
14.4.2014 16:29
Foto

R46a29d61e36k 87P96o28l33i36c35k75ý 6571893321694

Naučte se rozlišovatsocialní bydlení a ubytovny-jsou to různé věci

0/−6
14.4.2014 15:35

K20a41t45e97ř67i89n92a 96G34a77j52d37o73š64o35v63á 2542242167302

a já někde napsala, že je to TOTOŽNÉ ?

+6/0
14.4.2014 15:47
Foto

R74a26d44e45k 23P97o11l35i88c70k20ý 6401283771934

Tak si po soběpřečtěte co jste  napsala.

Celý ten váš blábol je v tom duchuRv

0/−10
14.4.2014 15:50

J28i72ř93í 63M77r75k19v30i89č88k38a 8372406380111

Vy musíte být brilantní debatér. Ty třeskuté argumenty mi až berou dech;-D

+7/−1
14.4.2014 17:36

P97a15v61e57l 14P83r77o90c83h60á68z27k80a 3882427383

Peníze na ně jdou ale ze stejného místa - sociálních dávek.

+3/−1
14.4.2014 15:52
Foto

R39a72d38e46k 91P44o83l87i52c80k96ý 6701513581294

To je častý omyl.

Socialní bydlení není jen pro pobiratele socialních dávek!!!!!!

Stát například dotoval výstavbu sociálních bytů. Pro bydlení v nich byly stanoveny podmínky-pro rodinu příjem max.cca 35 000, pro samostatně bydlící osobu 18 000 to vše rok před nastěhováním. Je plno lidí co bydlí v socialním bydlení protože nejsou schopni si zajistit vlastní byt nebo dům-například inv. důchodci, rodiny s mnoha dětmi...přesto tito lidé nemusí pobírat, žádné dávky.

0/−3
14.4.2014 16:12

P34a26v68e79l 31P11r89o46c65h26á74z88k11a 3292717343

Všichni ti, co jste vyjmenoval, určitý typ dávky pobírá - dětské přídavky, příplatky na péči, příplatky na bydlení a pod., mají nárok na sociální bydlení protože jsou v sociální nouzi, tedy ergo kladívko jsou závislí na sociální pomoci.

+3/−1
14.4.2014 16:23
Foto

R51a98d15e76k 67P23o56l22i64c75k32ý 6841753471844

nemáte pravdu

0/−2
14.4.2014 17:44

P56a10v71e26l 46P82r28o90c78h19á48z22k77a 3222227813

;-D

+1/0
14.4.2014 18:06

R97a15d24e80k 94P61r56o98c62h90á26z80k25a 2333319338

Ano, sociální bydlení je pro lidi, kteří se nestydí, že víc spotřebují než vydělají. Máme je vlastně jako pejsky, jen je krmíme a chodíme se na ně dívat. A oni nás za to občas kousnou ;-D

+3/−1
14.4.2014 17:22
Foto

R18a14d20e22k 78P44o94l86i66c52k15ý 6151513751734

Aha takže například od narození nevidomý člověk v invalidním důchodě se má stydět, že bydlí v socialním bydlení kde řádně platí nájem zcela srovnatelný s tržním nájemným, nebo např. rodina, kde mají děti a jeden z manželů je invalidní....

+1/−3
14.4.2014 17:52
Foto

A93d73é95l23a 46M62o69j72ž43í27š73o21v31á 9127323384326

Přesně tak. Na tenhle aspekt, že sociální bydlení se týká i zdravotně postižených lidí se v tomto článku zapomnělo. 

Jedno doporučení autorce - pokud se zajímáte o problematiku (i třeba proto, aby bylo možné se vůči tomu vymezit a celé to zkritizovat) doporučuji omezit dobu strávenou na Romea.cz a prolézt i něco serióznějšího (byť chápu, že z Vašeho úhlu pohledu silně neseriózního). Nějaký čas prolézat stránky organizací, které na rozdíl od Romea skutečně poskytují sociální služby. Klidně je potom všechny zkritizujte, to už je potom Vaše věc:) Nicméně myslím, že alespoň stoupne úroveň té kritiky:)

0/−4
14.4.2014 18:48
Foto

R19a85d31e60k 40P95o57l76i80c16k76ý 6841493771644

nemusím prolézat žádné stránky

1/Bydlíme  na vesnici-bydlí nás tu ve čtyřpokojovém bytě 6 já s plně invalidní manželkou a synem+plně invalidní dcera s plně invalidním manželem a jejich 1,5roku starým synem ani my ani mladí nemáme socialní dávky

2/ Další dcera bydlí v samostaném bytě v tom samém domě-je od narození nevidomá-má invalidní důchod-nepobírá socialní dávky / jen ID+příspěvek na péči / v rámci svých možností pracuje

Celý náš dům byl postaven z programu podpory socialního bydlení, nájemné máme stejné jako je v okolí naprosto běžné-spíš se říká, že je u nás drahý nájem.

 Rodin, které jsou na tom podobně, případně mladých, kteří  dosud nemají vlastní bydlení je tu většina.

+1/0
14.4.2014 19:36
Foto

A66d13é58l38a 20M28o79j57ž44í20š45o25v65á 9977423274936

To prolézání a sbírání informací z jiných  zdrojů, než je Romea bylo určeno autorce. Z Vašeho komentáře vidím, že se v tom trochu orientujete.

Já jen prostě rostu z toho, když někdo soustavně kritizuje sociální bydlení, integrační programy a tak podobně a při tom se víceméně odvolává na Romeu, která tohle vůbec nedělá a spíš o tom jen v rámci nějaké etnoemancipační cesty (kterou osobně zase tolik neuznávám) pouze mluví a někdy tak trochu neobjektivně mluví:)

+1/0
14.4.2014 20:33
Foto

R18a86d40e39k 54P71o70l44i73c13k59ý 6401183411464

Omlouvám se-přehlédl jsem zmínku, že to je míněno na autorku;-(

Spousta lidí vidí v televizi pár reportáží o ubytovnách kde je jen nepatrný zlomek lidí co využívají socialní bydlení / a z velké části jsou to lidi co jinde neplatili nájmy/ a paušalizují to na všechny a osobně jsem na to hodně alergický

0/0
14.4.2014 20:37
Foto

A68d95é40l24a 34M46o88j53ž54í29š28o11v12á 9857393964336

Ano, také jsem si tohoto jevu všimla.V tomto článku to tak zrovna není, ale hodně lidí má ubytovny určitého charakteru za synonymum sociálního bydlení.Nicméně sociální bydlení v tom pravém smyslu slova nevyužívají jen asociálové, ale i nemocní lidé a lidé, co se ocitli v nouzi z jiných, než asociálních důvodů.

0/0
14.4.2014 20:52
Foto

M71i65l49o33š 22K66o33ř84í64n29e33k 4862496120713

Vidím, že stále někteří diskutéři nepochopili, že právě o tuhle problematiku v našem absurdistáně nejde. Ano, sociální byty by měly být VÝHRADNĚ určeny právě pro tyto, nešťastným osudem postižené, občany. A nikoli těm, kteří NECHTĚJÍ pracovat, tedy těm, které náš zvrhlý (a)sociální systém už po více jak tři generace vychovává v tom, že koláče jsou pro "někoho" zadarmo.

Takže paní Mojžíšová, pane Polický a další: nezastávejte se tu našich "nepřizpůsobivých" spoluobčanů, protože na souvislosti právě a pouze s NIMI je míněn tento článek. NIKOLI NA SKUTEČNĚ POTŘEBNÉ!

+3/0
15.4.2014 7:09
Foto

A48d10é51l61a 47M11o19j61ž71í27š44o98v39á 9467343554296

Ano, já to chápu. Nicméně to vidím tak, že sociální bydlení zase až tak tito lidé nevyužívají. Je jich zlomek. Myslím to v pravém smyslu slova. A celkově tak jako vím, že ono je to s tou nechutí pracovat obecně trošku jinak.Ale už se o tom nemíním bavit, protože už mně prostě nebaví pořád dokola poslouchat od lidí, co toto nedělali v životě ani pár týdnů jak strašně dobře jako zaměstnanec neziskovky žiju  z jejich platů, protože "žijeme z dotací". Což je většinou standartní odpovědí na mé argumenty (blbost, ani nejsem placená z veřejných prostředků a navrch zcela normálně odvádím daně;-) a ti, co jsou mají platy dost pod průměr) a tak celkově.  Takže jsem pouze upozornila, že je něco ještě jinak a konec;-).

0/−2
15.4.2014 10:53

A58l40e22š 16K39e60d39z98i17o52r 2686961646411

X Nebuď drzej na slečnu, chytráku :-P:-P:-P

+3/0
14.4.2014 17:11



NOVÝ KODEX BLOGERA

Petice

Jaké jsou novinky kromě Politické arény? Podívat se můžete tady.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.