Kateřina Gajdošová

Já jsem Rom a na tohle pracovní místo mám právo, protože jsem Rom.

3. 06. 2014 13:07:00
Zřejmě tak nějak budou v budoucnu vypadat výběrová řízení na pracovníky ministerstev, státních podniků či samospráv. Jestli se nepletu tak tohle je přesně ta DYŠKRIMINÁCIA, kterou se příslušníci menšin tak rádi ohánějí. Zvýšit počet Romů na řídících postech plánuje aktuálně dokončená Strategie Romské integrace.

Cituji: "Cílem je, aby Romové byli více zapojeni a měli větší zastoupení v řídících pozicích ve státní správě. Pomůže to ke zlepšování jejich obrazu ve společnosti. Ukáže to, že jsou stejně schopní jako kdokoliv jiný, jen je důležité jim dát příležitost k uplatnění," řekl vedoucí kanceláře Rady vlády pro záležitosti romské menšiny Martin Martínek, který se na vypracování strategie podílel ... zdroj iDěs.cz

Už nám opravdu chybí jen zavedení kvóty v soukromém sektoru, že z 5 pracovníků, bude minimálně jeden cikán. Když už mluvíme o té Vaší diskriminaci, pane Martínku, jak k tomu přijdou muslimové, Vietnamci a další a další?

Pokud jsou stejně schopní, jako kdokoliv jiný, nebo snad lepší, myslím, že už dnes jim nic nebrání tomu, aby příslušného zaměstnavatele zažalovali z diskriminace při výběrovém řízení. Problém je, že drtivá většina romské menšiny na to jednoduše nemá. Nemá dostatečné vzdělání, zkušenosti atd. Námitkou jistě bude, jak je mají získat? Úplně stejně jako všichni ostatní, brečet a fňukat, že nejsem ředitel nebo náměstek na ministerstvu, jen proto, že jsem Rom a že mě bílý gádžové odsuzují, je jednoduché.

Strategie upozorňuje, že na rozdíl od počátku 90. let je účast Romů na politickém a veřejném životě malá. Romská menšina například nemá žádného svého poslance, senátora či ministra.

Musím říct, že tahle část mě skutečně pobavila, protože jsem se tomuto tématu už v minulosti na blogu věnovala a to těsně po parlamentních volbách ... článek zde. Romská strana dostala 600 hlasů, romští kandidáti v jiných politických uskupeních cca 4.000 preferenčních hlasů. Oficiálně žije v ČR 150 – 200 tisíc Romů. Výsledek si snad udělá každý ...

Mnoho z Vás mi vyčítalo, že probírám pouze „romská“ témata, že jsem rasistka, a že naházím všechny do jednoho pytle. Máš na to? Ukaž, že umíš a přesvědč mě o opaku, nebo nebreč, že nemáš, to je moje filosofie a životní prostor. Budu se rozčilovat u každé blbosti, kterou státní aparát vymyslí. Budu se rozčilovat u každého návrhu, který ze mě dělá jen ovci na vydělávání peněz pro stát a pro nesmyslné a nespravedlivé přerozdělování. Nejde o to, že je to pro cikány, jde o to, že by to mělo být pro všechny.

Dalším návrhem je podpora romským studentům z ministerstva školství. Od začátku roku 2016 by mělo ministerstvo podporovat nadané romské vysokoškoláky. Podle návrhu by každý z 50 vybraných studentů dostával ročně 60 tisíc korun. A já se zase ptám proč? PROČ jen nadaní romští vysokoškoláci, proč není podobná podpora i pro nadané Vietnamce .... Jen proto, že jsou schopni získat stipendium sami. Jen proto, že oni umí ukázat, že jsou ti nejlepší z nejlepší a nepotřebují k tomu žádné programy na základě barvy pleti?

Jsem Češka a jsem diskriminována za to, že jsem se nenarodila jako cikánka. Jsem Češka a nebudu mít nárok na pracovní místo, protože ministerstvo bude muset plnit „kvóty“, anebo nemám nárok na dané pracovní místo, protože mám jednoduše vystudovaný jiný obor?

Co bude dál? Povinně jeden Rom do každé nemovitosti určené k bydlení? Vím, je to absurdita, ale pomalu a jistě k tomu vážení spějeme. Jděte se bodnout s tou vaší diskrimací, tohle je ukázkový příklad diskriminace naruby ... stejně jako všechno, co se v poslední době řeší s touto menšinou.

PS: v diskuzi se nevyjadřuji neb mě cenzor z výše zmíněné menšiny již před časem za mé názory vyřadil

Autor: Kateřina Gajdošová | karma: 40.26 | přečteno: 3223 ×
Poslední články autora